Arvids dag

Grattis min Arvid på din dag! Puss på dig :*

Det var en bra kväll igår. Vi hade jättekul på förfesten här hemma, Hanna, Hanna, Matilda och jag fixade oss ordning tillsammans och spelade "Med andra ord", sjukt kul spel!! Vi fick även se ett mini norrsken, kul för Hanna som är på besök ju!
Vi for in till byen vid tolv tiden där det ännu en gång inte var så mycket att ha så ännu en gång åkte vi vidare på efterfest hos grabbarna. Vi hade så trevligt att taxi hem inte beställdes förrän halv åtta imorse!

Hanna hade coolaste frillan igår!

Idag har jag, Lisa, Matilda och Hanna vart på promenix, eller vi halkade i princip fram, det är så extremt halt här just nu då värmen skriftar hela tiden! Vi har gråtit till filmen Dear John och Matilda har haft Halv åtta hos oss med köttgryta och potatismos. Gott!

Finbesök

Snart dags för jobb. Jobbar mellan 11-16.30 så det blir en skön dag!
Igårkväll var Iselin från jobb över på besök och tillsammans med Matilda, Hanna och Hannas gutt Nico hade vi spelkväll. Det var trevligt, speciellt framåt tolvtiden då alla började bli trötta, det blev bara flamsigt!

Matilda är just nu på flygplatsen för att möta upp vår kära "London-Hanna" som ska vara här hos oss fram till måndag :) Så nu får vi tre stycken Hannor i huset, haha.
Ikväll vankas det utgång!

Resor bokade!

Mellan den 16 & 23 april kommer jag och Matilda befinna oss på Kreta i staden Rethymnon som verkar vara så enormt vacker! Vi har börjat räkna ner dagarna, det känns så skönt att ha något att se fram emot här i kylan och allt jobb!

Se här så underbart...

Och inte nog med det så bokade jag och Arviden resa åt han hit till Tromsö sista helgen i mars! Hoho så mycket trevlig jag har att se fram emot!

Ledig måndag

Måndagarna är ännu väldigt lugna på Knollen så vi kör vidare på våra lediga måndagar, underbart!
Jag och Lisa lyxar till det i köket idag, Lisa gör egen köttfärssås och jag åt precis upp min ugnsstekta lax, couscous, pestosås och smörstekta champinjoner, munorgasm!
Annars idag har jag sovit ut, tvättat, promenerat in till byen, shoppat och skypat med Ulrika. Som jag saknar henne!

I helgen belv det som vanligt fest och jobb. I fredags förfestade vi hos grabbarna vilket var skitkul, sedan for vi till byen och hamnade på Rogers såklart, det var inte något att ha så vi åkte tillbaka till Tromsdalen på efterfest. Vid fem tog jag en promenix hem då jag även mötte Lisa som var på väg till jobb (hon måste gå dit eftersom bussarna inte går så tidigt) och råkade skrämma skiten ut henne då jag dök upp bakifrån med luva på, oops, hah!
På lördagen blev det jobb på SAS på kvällen, slutade vid ett. Jag och Lisa övernattade på hotellet, sängarna där är helt fantastiska! Tyvärr fick vi inte så mycket sömn för vid sex var det dags för jobb igen på frukosten, det var en massa gäster och det blev lite små kaos men det gick bra.
Efteråt tränade vi en och sedan körde vi en storstädning här hemma allihopa. På kvällen hade norska Hanna halv åtta hos oss, hon är ju kock så det var ingen dålig mat vi fick. Fläskfilé, potatis, rödvinssås, sallad, palsternackspuré och broccolipuré, såå gott, vi alla åt tills vi knappt kunde resa på oss!

Jag, Viktor & Matilda i fredags då vi dansade, ser lite kul ut, haha!

Soool!

Solen är tillbaka och den är mer än välkommen! Så himla underbart! Solen lyser cirka 20 minuter längre varje dag, ganska coolt! Snart kommer vi ha sol dygnet runt :O

Imorse tog jag och Matilda en härlig promenad till jobbet :)

Bergstopparna är så vackra med solens strålar på sig...

Jag på bron, sååå kallt!

Kreta i påsk?

Har precis sett klart på halv åtta hos mig som vi alla följer stenhårt denna veckan eftersom Matildas mammas kusin, Markus, är med, kul!

Alla hjärtans dag igår, jag saknade min Arvid såklart men hade en mysig dag ändå. Jobbdagen gick ovanligt fort, sedan körde jag och Lisa ett hårt spinningpass innan vi for hem till vår kära hemmafru Matilda som lagat grönsaker och dip-snacks och kokat majskolvar till oss alla, mums, mat är äkta kärlek!

Åh, imorse besökte jag och Matilda en resebyrå i byen och reserverade en resa till Kreta i påsk. Eftersom vi åker hem till Sverige i början av juni och våran semester i påsk är ganska tätt inpå så är vi mer sugna på lite utomlandsresa än hembesök, vore sååå skönt, men funderar ännu!

Apor i polisens bur

Gaaanska så galen helg. I fredags hade vi ovanligt många och stora förbeställningar på Knollen så alla vi fyra tjejer var tvugna att börja jobba klockan åtta och sätta igång och göra baggar direkt och så fortsatte det ända fram till klockan sex då vi stängde, baggar konstant verkligen! Vi fick knappt sitta ner och ta lunch för det var så mycket att göra. Det var tydligen den "värsta/bästa" dagen någonsin, galet! Direkt efter jobbet där fortsatte jag, Matilda och Hanna jobba fast på en privatfest där vi serverade. Väldigt smidigt jobb och vi var klara vid elva.
På lördagen var det nästan lika mycket att göra på Knollen och eftersom jag var sliten i kroppen från fredagens jobb blev det lite påfrestande. När vi slutade jobbet där vid fyra gick Matilda och jag direkt vidare till SAS där vi jobbade fram till tolv. Istället för att jobba på bankett fick jag jobba i restaurangen då de var för få servitörer och det var himla kul!
Kvällen slutade inte där minsann, utan vi gjorde en lite repris från förra helgen, jag, Matilda och Gabriella festade till det i SAS omklädningsrum och gick sedan till Rogers och dansade. Efter stängning var vi ett gäng som skulle ta taxi till grabbarna i Tromsdalen för efterfest. Vi hade tur (trodde vi) och stötte på en ledig maxitaxi och hoppade in. Efter några hundra meter stannar en polisbil oss... Ena polisen ber chauffören stiga ur och förhör honom och den andra förhör oss. Det visade sig att vi åkte svart-taxi och det slutar med att vi alla (ej chauffören) får skjuts till Tromsdalen bak i polisbilens "fyllecell"! Vi kände oss verkligen som apor inlåsta i en bur! Så galet!
Vi hade jättekul på efterfesten med lite gött jacuzzibad och trevligt umgänge :)

Nu ska vi sambos strax in till byen för att äta middag ute med Lisas föräldrar som är på besök här över helgen. Åh vad gott, jag är sååå hungrig!

Tre år baby

Distansen suger rejält idag, vill så gärna vara med min käre man. Tre år tillsammans idag :) ♥

Helgen var kanon. Hannas mat var såå god i fredags och filmen var faktiskt bättre än boken, jag blev positivt överraskad!
På lördagen efter att vi slutat jobbet på SAS vid elva förfestade vi i omklädningsrummet, jag, Matilda, Gabriella & Maja och drog sedan ut på Byen. Eftersom Gabriella bara är 19 gick vi till Rogers där det typ bara är småttingar men vi hade skitkul ändå! Natten slutade med jacuzzi-efterfest hemma hos de andra svenskarna här i Tromsdalen. Jättekul kväll, dock mindre kul på söndagen...

Dags att sova, imorgon ska jag upp tidigt och gymma innan jobb, det ni!

Halv åtta hos oss

Det är precis vad som är på gång här i huset, dock lite försenat då klockan snart är åtta, hehe. (Svenska) Hanna står och lagar mat, det blir ostfylld kyckling inlindad i parmaskinka med pestopasta, sjukt gott. Vi har tänkt köra sådana här kvällar då vi gör middagar till varandra, förrförra lördagen gjorde jag ju sushi till oss som jag skrev om...
Sedan ska vi se en film som jag hyrt, Eat Pray Love, jag hoppas filmen är bättre än boken!

Vilken härlig helg det blir... Vi är lediga från Knollen imorgon så då ska jag sova ut och äta en lång frukost och slappa innan vi börjar jobba på SAS vid fyra. På söndag ska det blandannat tränas :)