Min Arvid

Nu har han lämnat mig, den där Arvid. Det har vart helt fantastiskt att ha honom här och det känns himla tomt utan honom nu...
Han kom i torsdags kväll. På fredagen var jag tvungen att jobba ett par timmar då det var kris, sedan kom Arvid och vi lunchade på Knollen innan vi tog en promenad med Peters söta hund Fritjof. På kvällen såg vi film med Matilda och svensken Viktor och åt kladdkaka, mums.
På lördagen for vi iväg till Kroken för lite skidåkning i snöstormen, det var såå kallt och snön bara piskade mot kinderna men härligt var det att stå på skidor igen efter två år. På kvällen åt vi middag ute på Egon med Matilda, Lisa, Hanna, Håkan och Sara. Sara är Hannas kusin från Örebro som jag berättat om tidigare, hon har flyttat hit nu och verkar vara jättego!
På söndagen tog vi en promenad i byen och längs hamnen, vi åt jättegod thai mat på restaurangen Tangs och sedan checkade vi in på Radisson SAS för en natt. Vi bodde på nionde våningen med jättefin utsikt. Vi hade dessutom badkar så det blev ett långt skönt bad på kvällen innan vi somnade gott. Hotellets sängar är så sjukt sköna!
Vi åt god hotellfrukost på måndagsmorgonen innan vi checkade ut och for till Tromsdalen, glada över att snöovädret ( som hållt på i nästan en vecka) var över och solen kommit fram så vi kunde ta oss upp med fjällhissen på fjället Storstein. Det var så sjukt fint!! På kvällen bastade vi, åt pannkakor och spanade efter norrsken, dock utan någon lycka.

Bilder kommer då jag får ork...

Pöss!

Födelsedagskalas

Imorgon blir det en lång dag. Först och främst börjar jag redan klockan halv åtta då Tomas behöver hjälp nu nr Peter är på tre veckors semester i Thailand (jag är inte avis alls, nejdå). Sedan är vi även två man kort imorgon, vi fann ingen ersättare för Peter och Matilda har idag blivit sjuk i halsont och feber, stackarn.
Hoppas jag slipper bli smittad, det vore väldigt typiskt då Arvid kommer nu. Bara två dagar kvar :)

I helgen hade firade vi Lisa med en stor födelsedagsfest här hemma med 30-40 pers, det blev så himla lyckat! Det blev förfest, fest & efterfest, flera sa att det var den bästa hemmafesten de vart på och Lisa var helnöjd så det kunde inte blitt bättre! Hon fick till och med en lapdance av kocken Steve från SAS (han slutade upp i enbart string!), så sjukt kul!!

Norsk-Hanna & jag i lördags...

En månad kvar till Kreta!

Yes, exakt en månad kvar, längtar!!

Vad har hänt sen sist? Har jobbat och tränat såklart. I lördags var jag, Lisa, Matilda och svenska Hanna på "puppe-bursdag" hos Martine som jobbar på SAS. Hon skaffade alltså silikonbröst för ett år sedan och firade det, så kul! Vi for sedan till byen och dansade på Amundsen & Grunder.
På söndagen hände det inte mycket mer än att Lisa hade halv åtta hos oss och bjöd på en så sjuuukt god kycklingsoppa. Håkan var även här och efter maten såg vi Baksmällan, den filmen kan jag se om & om igen!

Igår hade våran kära Lisa födelsedag, det firade vi med morgonsång och mysig frukost. Efter jobb möttes jag, Lisa, Matilda och svenska Hanna på Pastafabriken och åt jättegod pizza innan vi gick vidare till Flyt där paket öppnades och Lisa fick en födelsedagsdrink. Vid elva mötte vi norska Hanna på puben Rorbua där vi spelade kort och Lisas arbetskamrater, som vi också stötte på, sjöng den norska födelsedagssången, mycket fint!

Bursdags jentan

Två dagars ledighet

Tack vare att kidsen här i Tromsö har lov och vill extrajobba på Knollen får även vi lite lov idag och imorgon. Det förtjänar vi :)
Jag, Matilda och Lisa har precis druckit kaffe och ätit mina hemmagjorda semlor, som jag längtat!
Norsk-Hanna är på jobb och svensk-Hanna vaknade upp hos sin karl idag, sjuk, stackarn... Hoppas vi andra slipper undan!

Nu ska vi strax iväg till shoppingcentret Jekta som ligger en liten bussresa härifrån och se vad det har att erbjuda.
Annars blir det troligen till att göra minsta möjliga idag & imorgon. Kanske att man ska simma imorgon?

Söndags morgon

I fredags var tanken att det skulle bli en lugn utgång med tidigt slut men det var lättare sagt än gjort. Jag, Lisa, Matilda och Maja började här hemma med att spela Med andra ord innan vi for till Mojo för att besöka norska Hanna som provjobbade. Vi gick snart vidare då det som vanligt var dåligt där. Matilda och Maja gick till Driv medans jag och Lisa gick till Amundsen och Grunder för att dansa av oss. Vi avslutade kvällen med en raggarballe med svängdörrar innan vi for hem och hamnade i säng vid fyra tiden.
Igår jobbade vi på Knollen, jag kände för att ta disken hela dagen vilken är väldigt skönt ibland! På kvällen gjorde Matilda, Hanna och jag ett litet besök på en fest i byen som inte var så mycket att ha så jag for hem tidigt för att och sova. Så skönt!
Nu ska jag strax iväg och möta Lisa, som jobbat, vi ska träna och basta! Sedan blir det storstädning för hela slanten!

Spänning i vardagen

Det fick jag och Matilda minsann imorse då vi fick springa till bussen eftersom vi var sena. Vi kom i sista sekund och tänkte inte tanken på att kolla på bussens nummer utan hoppade på fort! När vi kommit över till ön svänger bussen åt stans motsatta håll och vi plingar snabbt på knappen i hopp om att nästa hållplats var nära men den turen hade vi inte utan vi slutar upp på andra sidan ön! Det visade sig att vi hoppat på en skolbuss och vi blir en halvtimma sena till jobb, utskrattade utav Peter, haha. Lite morgon-sight seeing är väl aldrig fel?

Vår andra chef Tomas semesterar i Lanzarote sen i måndags så det innbär mer jobb för oss. Jag och Matilda delar på morgonvakterna som startar klockan 8 vilket är rena ramade döden för oss då vi börjar 10 i vanliga fall.
Idag jobbade Lisa på Knollen eftersom vi behövde någon extra som diskade så då var hela familjen samlad, mys!

Det sägs bli storm här inatt, brrr...