Nu kan du få mig så lätt

Vädret pendlar väldigt nu, ena stunden skiner solen starkare än någonsin, sedan snöar det och som idag regnar det och växlar med sol. Jag har haft turen att kunnat gå till jobb i solen nästan varje morgon denna veckan, det är såå härligt!

I torsdags var tanken att vi skulle ut och ta en öl på Rorbua men det blev visst ett par till och plötsligt var klockan två och det stängde. Martine, Steve & Jochiboi hängde med till oss på efterfest, dock somnade alla ganska snart.
Var lite sliten på jobb igår men det hanns inte med att tänka på för det var så mycket att göra och stackars Hanna skar sig rejält mitt under dagen och vi blev en man kort. Vid lunch fick jag även förfrågan om att jobba på SAS under kvällen vilket jag inte kunde säga nej till. Jobbade i restaurangen mellan sex och tolv vilket gick bra, förutom att vi även här blev en man kort ett tag då vår arbetskamrat Linn fastnade i hissen i cirka en timma, stackarn.

Idag har jag vart ledig, helt sjukt skönt! Jag trodde att jag skulle jobba på Knollen fram tills igår då jag insåg att jag glömt skriva upp mig och listan var full men det gjorde mig ingenting. Jag sov till halv elva, åt frulle med Matilda innan hon åkte till jobb, skypade med Arvid en stund, sedan promenerade jag till stan. Där strosade jag omkring en stund, köpte en kofta på rea, gick tillbaka till Tromsdalen, handlade, solade och gick hem. Har nu ätit, duschat och fixat mig, vi ska snart in till SAS lobbybar där Jochi jobbar och ta en öl. Tar sista bussen hem för imorgon ska jag jobba lunch på SAS.

Steve & norska Hanna på Rorbua...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0