Home sweet home

Matilda & jag har haft en jättehärlig vecka på Kreta! Vädret var inte mycket att hurra för, vi hade det mest mulet och regnigt men i slutet av veckan kunde vi steka lite på stranden och jag tog mig till och med ett dopp i havet, dock inte badkrukan Matilda.
Vi har haft det riktigt avkopplande, bara strosat omkring bland alla mysigt gator, tagit powernaps på eftermiddagarna och ätit massvis med grekiskt mat. Så fruktansvärt god är maten där!!
En dag åkte vi på bussresa runtom ön, det var så himla vackert och vi fick även lära oss om oliv-producering och vin-tillverkning, väldigt intressant!
På fredagen, vår sista kväll, gick vi ut. Det är inte högsäsong i Rethymnon nu så det var inte så livat ute men vi hade jättekul ändå! Kom i säng vid fem och gick sedan upp vid nio för att pressa lite i solen innan vi checkade ut och for hemåt. Såklart var vädret var på topp denna dag då vi skulle lämna landet, ganska typiskt.

Vi landade i Tromsö strax efter åtta på kvällen, lagom till en vacker solnedgång så det kändes härligt att komma tillbaka! Vi åkte rakt hem och ordnade oss inför utgång, påskdagen är en stor utgångsdag här så det kunde vi inte missa! Matilda, Sara & jag gick till Rogers, sedan blev det efterfest hos oss med bastu och vi såg solen gå upp vid fyra tiden. Inte förrän vid åtta tiden gick vi och la oss och eftersom det är så ljust här nu så var det svårt att sova. En aning sliten är man nu, sådan tur att man är ledig imorgon, helt underbart!!


Fler foton kommer...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Bra att du har hunnit blogga redan :D Får kanske göra ett försök jag oxo.. :P

2011-04-26 @ 12:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0