fjortonde mars

Fin helg. Gött att sitta barnvakt i fredags. Bakade kladdkaka som tyvärr blev misslyckad eftersom gasugn är lite väl för krångligt för mig. Sedan kollade jag på den brittiska melodifestivalen, det var intressant då de har ett helt annat tillvägagångssätt än vad vi har. En ung kille med jättbra röst gick vidare, dock var låten inget vidare så Sverige slår nog England skulle jag tro!
På lördagen drog jag med Lovisa till Hampsted Heath. En stor, vacker park uppe i norra London. Det är en skogig park med massa härliga klätterträd som vi klättrade i :D Hampstead Heath Hill var det bästa vilket är den högsta delen utav parken där man såg ut över hela London. Helt underbart!
Åkte sedan vidare till Borough Market där vi mötte Tilda, Hanna, Stina och Anna. Vi lunchade, knatade runt och läskades av all god mat och tog sedan en fika innan det var dags för mig att ta mig hem.
Barnvaktning igen som sagt vilket gick smidigt och bra. Leka med pojken en stund, natta honom och sedan chilla framför TVn resten av kvällen. Satt fem timmar och fick 40 pund, gött!
Idag är det inte bara mors dag här utan även Saint Patricks day, en stor dag för alla irländare. Jag vet inte vad det är de firar men de springer iallafall runt med så mycket grönt på sig som möjligt och dricker en jäkla massa öl. Vi åkte in till Trafalgar Square där det spelades irländsk live musik, vilket var väldigt bra musik!
Annars har vi strosat runt i stan, lunchat, fikat och haft det mysigt. En riktigt härlig söndag!










Kommentarer
Postat av: Din Ulrika

Irländsk folkmusik is the SHIT ;)

Åh vilka fina bilder och vilket bra blogginlägg! Det lönade sig visst att lägga tid på bloggen ikväll. Tänk i stil med det här: Du verkar ju se bloggen som ett sätt att hålla koll på allt du gjort, som en egen (offentlig)dagbok så att skriva ett inlägg som du kämpar lite extra med gör det mödan värt i framtiden.



Värsta mycket pussar på min Elin <3

2010-03-15 @ 01:03:09
Postat av: louise

det är ju på onsdag som det är st patrick's day?

2010-03-15 @ 18:25:51
URL: http://brightlou.wordpress.com
Postat av: elin

åh ja just det, det har du rätt i. det firades bara igår. hihi :)

2010-03-15 @ 19:55:33
URL: http://givemethebliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0