tredje december

Åh guud, filmen vi såg i förrgår var den sjukaste film jag sett, det måste vara den sjukaste film som någonsin gjorts! Teeth heter den, någon som sett den? Jag vill inte ens berätta vad den handlar om då det är så sjukt, hur kommer man på en sådan handling liksom?

Gårdagen bjöd på riktigt bra kväll&natt. Allan och några killkompisar till han planerade att gå ut och äta och ta med sig varsin "plus one" men Allan tog istället med sig "plus two", hihi, mig och Ulrika. Vi blev cirka tio personer som käkade på den italienska restaurangen Zizzi. En kille i gänget, Avdon, jobbar som servitör där så han fixade gratis vin till oss och så bjöd hans chef oss sedan på Champagne, riktigt nice! :)
Efter jättegod mat gick vi vidare till "Walkabout" som är en australiensk pub, på denna pub var det även dans som gällde så vi dansade loss tills två då det stängde och sedan sov jag över hos Ulrika för fjärde natten i rad.
Det var så himla kul med en "brittisk kväll", alltså umgås med massa britter, urtrevliga var de allihop!





Nu till nyår.. Ulrika och jag fixade käk at her place. Tacos och rosévin sedan mintkladdkaka med vaniljgrädde. Vi hade jättetrevligt, jag Ulrika, Allan, Luke och Lukes flickvän Viktorija. Viktoija är balettdansös sedan många år tillbaka och hon är så galet vig, kolla bilden nedan..
Efter middagen åkte vi in till stan för det var planerat att vi skulle kolla på de omtalade fyrverkerierna vid floden Themes men vi kom försent. När det blir allt för mycket folk stänger de av vägarna till floden för det blir så packat av folk att de knuffas ner i floden. Helt galet! Men inte blev vi ledsna för det. Vi visste inte exakt vad vi skulle gör härnäst så vi vandrade omkring lite i London, vi gick till bla till Trafalgar Square och Green Park, vi gick till Hyde Park en sväng där vi insåg att klockan slog tolv i Sverige så då firade jag och Ulrika, vi skrek, kramades, skålade och tänkte på er där hemma!
Det kändes jättehärligt att gå till många av de speciella ställena i London på nyår och vid tolvslaget stog vi vid Piccadilly Circus, där det räknades ner på den stora reklampelaren, det var gött! Precis efter klockan slagit tolv började det snöa en massa, åh så fint!
Kvällen slutade i princip där, vi stannade kvar en stund vid Piccadilly då vi knappt kunde komma därifrån för allt folk sedan åkte jag, Ulrika och Allan hem till Ulrika där vi lamade oss och lekte "I spy with my little eye" tills vi somnade, haha!




 

 

Åhå, iallafall så vaknade jag upp med hemlängtan de första mornarna, det var så himla skönt att vara hemma i Sverige och det var för kort tid där men nu börjar det kännas bättre. Dock är jag inte alls sugen på att börja jobba imorgon, jag har Miller heldagar till onsdag, det är hårt bannemej.

PUSS PÅ ER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0