första februari

Skön helg. Jag träffade Tildas underbara ungar i fredags. Vi misstänker att de är robotar då de är FÖR uppfostrade och duktiga.. Jag och tilda frågade om de ville sjunga singstar med oss, då ville de hellre lyssna på klassisk musik (de är åtta & tolv år!) men vi fick som vi ville iaf och sjöng med dom. Vid åtta sa pojken "nu är det läggdags" och gick och la sig och så gör han visst jämt, Tilda behöver inte säga till han alls :o Sen såg vi filmen "Matilda" med flickan och genom hela filmen frågade hon "vad är klockan?, vid nio måste jag lägga mig"! Barnen har höga betyg i skolan och flickan skriver även på en egen bok! Vilka ungar alltså!!
Filmen var jättebra iallafall, se den om ni inte redan har gjort det. När flickan gått och lagt sig slängde vi fram allt godis vi köpt och såg på "Nothing Hill". Helt underbart att se på den nu när man bor så nära Nothing Hill och har vart på Portobello Road Market nästan tio gånger.. Man känner ju igen sig överallt :) Nästa gång jag kommer dit ska jag kolla efter den blå dörren (dock är den svart nu har jag hört) och Travel-Books butiken!
Vi åkte till Camden Market på lördagen som inte var så mycket att ha faktiskt, kändes som det var samma saker i alla stånd.. Synd! Så vi mötte upp Ulrika och åkte till Westfield (shoppingcenter) istället där det dock inte blev så mycket shoppat heller, bara sushi från Waitrose som vi mumsade i oss. Gott!!
På kvällen satt jag som sagt barnvakt åt lille Harry. Jag badade och nattade han, sen låg jag och läste. Fyra timmar och jag fick 32 pund. Smidigt!
Söndagen var en trevlig dag. Jag, Frida och Matilda tog oss till Brick Lane som är en sorts marknad där vemsomhelst får lägga ut en filt på gatan med prylar på som de vill bli av med. Eftersom det var så kallt ute var det inte många som ville stå där så det var inte så intressant denna dag men i sommar får jag ta mig tillbaka dit!
Vi åkte vidare till Oxford street istället där vi mötte Hanna, käkade lunch och shoppade. Jag fann mig en top, kjol, skärp och lite annat smått&gott.




Lösgodis ♥ Dock inte alls lika bra som det hemma!
Jag har inget emot att få en påse hitskickat alltså (a)



En dubbeldäckare ombygg till restaurang, måste käka där någon dag!!



Dagen har vart bra. Jag städade salongen som vanligt, det går smidigt nu när jag kommit in i det - idag tog det knappt två timmar (alltså tjänade jag 15pund/timma!). Efter det gymmade jag med Frida.
Halv fyra hämtade jag Miller och vi gick hem och gjorde smoothie och åt Ballerinakakor, mums! (ARVID, Miller hälsar att han vill att du tar med fler ballerina nästa gång du kommer!) Och nu på kvällen har jag powerwalkat i en timma med Lovisa och Eleonor. Gött!

 

Nattinatti på er.






Kommentarer
Postat av: Ulrika

Heeey, kom till Sainsbury's i Camden & köp dina ballerinakex till Miller ist (A)

2010-02-01 @ 22:44:27
Postat av: tilda

HAHA fyfan mina ungar låter ju för roliga!

Tack för den här helgen, Weeej känns så bra att kunna träffas när man vill nu igen :) ELINUR DU ÄR BÄST <3

Ps, skulle någon mot förmodan skicka dig en påse svenskt godis får du gärna dela med dig (a)

2010-02-01 @ 23:55:56
URL: http://matildavahgren.blogg.se/
Postat av: tilda

HAHA fyfan mina ungar låter ju för roliga!

Tack för den här helgen, Weeej känns så bra att kunna träffas när man vill nu igen :) ELINUR DU ÄR BÄST <3

Ps, skulle någon mot förmodan skicka dig en påse svenskt godis får du gärna dela med dig (a)

2010-02-01 @ 23:55:56
URL: http://matildavahgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0