femtonde februari

Det är "halfterm" här i London, alla ungar har alltså skollov. Jag har haft hand om Miller hela dagen, han har haft en vän över, jättegullig unge. Vi har lekt i lekpark och annat. Sen har jag och Miller sett Ratatouille, jag gillar den filmen!!
Imorgon gäller samma sak - att jag är hemma med Miller hela dagen. Blir troligen pannkaksätning blandannat då det är Pancakeday här i England, mumma :)
Sedan är jag ledig resten utav veckan!!!

Helgen var finfin. Tacos med lite brudar uppe i norr i fredags, till efterrätt Sandras mäktiga, hemmagjorda cheesecake. Gud så gott. Förutom allt ätande satt vi bara och pratade och jag & Matilda fick garvanfall som vanligt, haha.
Klockan hann bli ganska mycket och man kunde knappt röra sig efter all mat så någon utgång orkades inte med utan jag åkte med Tilda hem och övernattade där.
Sov länge på lördagen och åt supergod superfrukost innehållande toast, flingor, ägg, kaffe och melon. Vi fixade oss iordning och gick sedan på shoppinggatan vid Tilda en sväng innan vi gick vidare mot Queenspark och lunchade med den nya Au-pairen Stina. En väldigt trevlig tjej!
Åkte sedan mot "den svenska klumpen" som jag och Tilda så fint kallar det, där svenska kyrkan ligger och även en svensk pub, en svensk restaurang, Hästens och den svenska matbutiken "Totally Swedish". Vi gick till butiken och köpte svenskt lösgodis som var superfärskt, YÄY! Sedan gick vi till kyrkan där vi mötte lite trevligt folk och spelade kort i väntan på melodifestivalen!!
Det var som förväntat - inga höjdarlåtar precis men jag gillade låten "Manipulated" och Erik Saade vill man ju bara äta upp!
Det var tänkt att vi skulle stanna kvar och spela spel men kyrkan stängde tyvärr så jag följde även denna kväll med Matilda hem, myspys ju! Vi mumsade i oss kladdkaka och tittade på film innan vi hoppade i säng.
Kärlekens dag spenderades med Matilda och Hanna i Kina Town där kineserna nu firar nyår. Dock var det inte så intressant (det håller på hela veckan nu och de firar som mest nästa helg), det var bara en liten drake som gick runt och åt sallad som hängde i entrén till alla restauranger. Jag undrar vad som menas med det?!
På kvällen blev vi ett gäng tjejer som hemma hos Hanna tillagade och åt tacos (tacos tröttnar jag aldrig på!) och tittade på Skönheten & Odjuret. Jag var så liten sist jag såg den så jag minns den inte, och guud vilken underbar film det är! Perfekt film på alla hjärtans dag också :) Vi hade även köpt lyckokakor tidigare på dagen i Kinastaden som vi öppnade på kvällen, läskigt hur vissa av meddelanden stämde in på oss!!
Det bästa med kvällen var när Hanna tog fram sin gitarr och sjöng låtar som hon själv skrivit, jättekul!
En helt underbar alla hjärtans dag i London!!! ♥







Kommentarer
Postat av: Ellen

Skönheten och Odjuret är ju bara bäst

2010-02-19 @ 16:17:29
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: Ellen

Oj, råkade skicka iväg lite tidigt ;) Tänkte även skriva att du passar fint i kort hår!

2010-02-19 @ 16:18:02
URL: http://cosecarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0