femte februari

ÅH, IDAG ÄR DET VÅR I LONDON!!
Vilken underbar dag jag haft so far :)
Efter att jag lämnat Miller i skolan tog jag bussen till Piccadilly där jag mötte Ulrika.
På bussen skrev jag brev till min kära mormor, borde ha gjort det förlängesen, fy mig!
Från Piccadilly började vi traska i det härliga, soliga vädret, vi gick bland annat längs Themes där jag tillochmed blev tvungen att ta av mig jackan för det var så varmt! Vi gick även över Millenium Bridge a.k.a. Wobbly Bridge (som är med i Harry Potter) och strax efter det nådde vi vårt mål: Borough Market.
Vilken underbar marknad, denna marknad bestående av enbart massa mat. I LOVE!

Det finns massa spännande att provsmaka, massa att se, fasineras och inspireras utav! En perfekt marknad för dig som är matintresserad :)
Läskigt var det när jag och Ulrika stannade för att studera dessa fåglar hängades i ett stånd och jag fråga henne om de var riktiga eller ej och några av dom helt plötslig börja röra på sig och såg ut att börja flaxa ivrigt framför oss. Jag blev skiträdd och tjöt till högt som bara den! Alla omkring tittade och alla dessa grabbar bakom ståndet börja asgarva. De jäklarna, de hade lurat oss genom att knuffa till fåglarna bakom gallret. De tänkte nog det att hon ser ut som en lättlurad brud och det hade de tyvärr rätt i. Shit vad rädd jag blev och vad länge de garvade åt mig...

Nu ska jag fixa mig lite käk, sen ska jag möta Matilda och Hanna för att gå till Lovisa och ha myskväll.
Jag kan inte fatta att det är helg igen, var det inte söndag igår?! Sjukt.


Här är en liten del utav allt som finns på Borough Market...






de jäkla fåglarna...







Kommentarer
Postat av: Ulrika

Holy shit, din kamerafåne!! Du var verkligen igång med kameran HELA tiden :)Well, it was worth it though, I mean, just look at those lovely pictures of yours! It was a lovely spent day with you, my heart <3

2010-02-06 @ 15:04:58
Postat av: Lisa

åh vad fint:)

2010-02-06 @ 15:54:53
URL: http://magnussonlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0