elfte februari

Är barnvakt ikväll. Sitter och tittar på Jönköpingsnytt på Svt Play och mumsar i mig nybakad scones med engelsk cheddar-ost på. Kärlek till den osten!
Jag testade på ett nyttigare sconesrecept med müsli i som jag hittade på denna blogg.
Mycket gott! Här kommer receptet:

Scones, ger en bulle (en portion)
½ dl müsli med bär
½ dl dinkelmjöl fullkorn
½ dl valnötter, grovt hackade
2 torkade aprikoser, klippta i småbitar
1 tsk bakpulver
1 krm salt
¾ dl kesella

Värm ugnen till 225°C. Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt kesella och rör ihop till en deg. Forma till en bulle och lägg på en bakplåtspappersklädd plåt. Platta till lätt. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter.
(Jag bytte ut kesellan mot creme fraiche, blev nog minst lika bra!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0