åttonde februari

Jag har idag haft två små buspojkar att ta hand om, vi har blandannat bakat mocka-rutor (jag har vart galet sugen ett tag nu!). Millers kompis blev precis hämtad av sin mamma som faktiskt är svensk. Hon blev överlycklig när jag skickade med ett par bitar av den svenska delikatessen, hihi :)

I helgen har det vart ljummet i luften och solen har tittat fram en massa men idag har det var jättekallt och snöat nästan hela dagen? Lustigt värre tycker jag! Men detta ska visst vara den sista kylan och sen kommer våren på riktigt!!! :D
Jag har haft en jättetrevlig helg. Mys hemma hos Lovisa i fredags som sagt, vi drack te, åt choklad och bara tjötade :)
På lördagen sov jag ut med Matilda bredvid mig, hihi. Vi åt frukost, sen åkte hon till stan och jag åt det motsatta hållet för att gymma med Lovisa.
På kvällen blev det födelsedagsfest för Bob (en au-pair) som fyller 24 imorgon och hans vän Angel som häromdagen också fyllde 24. Angel hade hemmafest där han lekte bartender och bjöd på goa drinkar :) Jättekul kväll!
Igår åkte jag till IKEA med Frida, Matilda och Hanna. Eftersom alla Londons IKEA butiker ligger helt "off" blev det en låång resa, men det gjorde inget för jag och brudarna hade så kul tillsammans flummiga som vi var!
Framme på IKEA mötte vi upp Ulrika, Allan, Sophia, Sandra och Ebba och lunchade i restaurangen. Det blev svensk husmanskost för mig - biffstroganoff, ris, lingonsylt och mjölk :) Underbart!
Sen shoppade vi loss i  den lilla matbutiken som finns där. Med mig hem fick jag; kardemummaskorpor, pepparkakor med cappuccino-smak (?!), saltlakrits, marabouchoklad, hallon&blåbärs-sylt, lingonbrödsblandning (färdig att blandas med vatten, sen in i ungen och det blir två limpor), gräddsås, knäckebröd, och kex-choklad till Reseigh, Miller och Martin, de älskade det!










Kommentarer
Postat av: Ellen

Självklart är det Italien vi snackar om ;) Jag har lite olika alternativ som jag funderar på, men detta är ju iaf ett av dom så jag tänkte att det skadar ju inte att lägga ut en profil ifall ngn verkar intresserad eller nåt :)

2010-02-10 @ 11:24:58
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: Lisa

kan millers kompis prata svenska då eftersom hans mamma är svensk? :)

2010-02-11 @ 15:19:01
URL: http://magnussonlisa.blogg.se/
Postat av: elin

jaa det kan han, fast han föredrar att prata engelska då han är bättre på det :)

2010-02-11 @ 15:40:38
URL: http://givemethebliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0