artonde februari

Promenaden igår var underbar! Det var ljummet i luften, solen sken hela dagen och fåglarna kvittrade :)
Jag ville till ett museeum i South Kensington som ligger en bra bit härifrån och tänkte gå till Hammersmith som ligger halvvägs och sedan åka buss resten av vägen men när jag kom till Hammersmith fanns det ju ingen tvekan om att fortsätta promenixen. När jag kom fram till museet hade jag gått i två timmar, så skönt!
Lite tråkigt att National History museem är proppfyllt med massa barn nu under lovet och det var kö in igår som skulle ta över en timma så jag skippade det och gick vidare till Viktoria & Albert museeum (V&A). Detta museeum intresserar mig dock inte så mycket men det är rätt avkopplande att gå runt ensam och se sig omkring. En del är ju faktiskt kul och det är modet genom tiderna. Alla klänningar som var moderna förr i tiden, de är så vackra!

Tog bussen hem, packade gympåsen och drog direkt till gymmet för att gå på boxnings-pass med Lovisa & Frida. Ett riktigt tufft men kul pass, uppvärmningen var speciellt kul då vi körde bolldatten, haha!
Klar på gymmet stressade vi hem, fixade oss snabbt som bara den och skyndade oss sedan vidare mot Nothing Hill för lite förfest hos Hanna. Vi var väldigt sena och hann bara stanna i tjugo minuter för att sen gå vidare till Nothing Hill Art Club, en onsdagsclub som jag hört mycket gott om så jag var taggad hela dagen.
Vi kom dit vid halv tolv ungefär och då var det jättelång kö och de körde "en ut, en in" och eftersom vi var några som skulle upp tidigt idag kändes det inte så värt så de flesta av oss drog hemåt.
Men nästa onsdag blir det förhoppningsvis ett nytt försök, och då ska vi dit tidigare!

Vaknade upp vid sju idag, utav vana då jag vanligtvis går upp vid den tiden, och kunde inte somna om.
Ont i hela kroppen hade jag med från allt promenerande i dåliga skor och den tuffa boxningen. Det är gött med träningsvärk men det var ju inte smidigt idag då jag städade huset, haha, men det gick okej.
Nu sitter jag iallafall här och kan inte lämna huset... Mellan åtta och tolv skulle en gubbe komma och rutinkolla värmepannan men såklart så ringer han vid tolv och säger att han blir sen. Suck. Han sa att han förhoppningsvis är här till två.
Aja, regnet öser ner ute ändå så det är inte hela världen. Hoho, vilket konstigt varierande väder detta land har!


Hammersmith Bridge & pippifågel



Förresten,
GRATTIS TILL PATRIK SOM FYLLER 20 ÅR IDAG!!!
Hoppas du får en fin dag mannen!! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0