tolfte oktober

Hm, vart ska jag börja?
Jag kan börja med att informera er om att det kanske inte blir så mycket bloggande nu pågrundav att det trådlösa internetet inte vill funka på min dator, så jag får sitta i vardagsrummet med en kabel inkopplad och det är inget jag vill göra allt för ofta. Men i slutet av månaden då Jason flyttar ska Reseigh fixa nytt internet och då ska det förhoppningsvis lösa sig så jag kan använda det trådlösa uppe på mitt rum.

Resan hit i lördags gick felfritt. Det är så bra skyltat överallt så det var inga problem :)
Var knappt nervös alls när jag stod där på Mortlake busshållplats och såg Reseigh på avstånd.
Även att jag inte alls fattar att jag är här i London känns allting så självklart, det är ju ändå detta jag gått och väntat på hela jäkla sommaren.. Det är därför jag knappt var nervös antar jag. Jag fick en kram av Reseigh och vi babblade hela vägen "hem". Hon verkar toppen, hon får en verkligen att känna sig välkommen!
Miller var lite blyg de första minuterna men snart visade han upp mig till mitt rum på tredje våningen och pratade på. Han var ganska snabb med att fråga om jag hade några presenter med mig, haha.
Jag kände mig äcklig efter resan så tog en snabbdusch direkt. Efter det var det "supper" som gällde, pasta bologneise och rött vin, riktigt mumsigt, tillochmed det röda vinet som jag egentligen inte brukar dricka.
Jag kände mig ganska hemma direkt tror jag för på kvällen somnade jag i soffan här nere, haha, snarkade säkert också..

Igår vaknade jag upp med en fruktansvärd träningsvärk i armarna från att jag bärt min tunga resväska upp och ner för en massa trappor i lördags. Resten av kroppen var öm också för sängen här är stenhård. Hoppas jag vänjer mig snart.
Åt frukost, busade med Miller som verkar gilla mig (:D:D), vi lekta med lego som han btw är galen i.
Sedan åkte jag och Reseigh ut på äventyr, in till Richmond där vi blandannat fixade ett sim-kort till mig, sen till Barnes där hon blandannat visade mig till deras "familje-läkare".
Efter det tog jag mig ut på egen hand, gick runt lite på shoppinggatorna här i East Sheen i väntan på ett kärt återseende.. Jag väntade nämligen på Ulrika :D Ååh, vad skönt att träffa henne igen, och hon var ju så snäll och tog sig ända till mig (det tar 1-2 timmar att pendla mellan oss) för en kort träff. Vi hann inte ses i mer än en timma, för sen skulle jag "hem" igen, hjälpa till mid middagen och gå igenom lite viktigheter.
ATT jag var trött sen, efter all information jag fått. Det är mycket att tänka på!

Idag är då den första "arbets-dagen", gick upp klockan halv 7 för att duscha och göra mig iordning. Var nere i köket vid 7, plockade ut den rena disken, plockade fram frukost, åt med familjen, fixade Millers snack-låda.
Vid åtta följde jag och Reseigh Miller till skolan, frånochmed imorgon följer jag honom ensam.
Nu ska jag ta och packa upp min väska, sen måste jag stryka lite kläder (familjens kläder), och jag ska sedan ta mig till Barnes igen för att kolla upp lite angånde engelskakurser som jag funderar att börja på.
Vid tre-tiden ska jag hämta Miller från skolan och ta hand om han i ett par timmar tills Reseigh och Jason kommer hem från sina jobb.
Så kommer dagarna se ut för mig, lite fritid mitt på dagarna och från 6-7 på kvällen.


Fy vilket långt inlägg det blev, hoppas ni orkar läsa.
Nu måste jag sätta igång här.
Puss på er!


London, East Sheen i bakgrunden!!


Kommentarer
Postat av: Babzan

Hej !!

Orka läsa ? Ja de va intressant o givande !! Du kommer nog få de riktigt bra :-) Kram Kram

2009-10-12 @ 19:55:10
Postat av: emme

hade kunnat läsa lika mkt till :) kul att allt gick bra. när lillan och jag åkte hem i lör efter träffat lotta på stan så sa jag att vi skall åka buss t tenhult (ersättningsbuss) sen tåg t nässjö. hehe hon tittade på mig och sa moster och elias som hon var säker på att det var dit vi skulle igen:)

saknar dig massa <3 puss puss

2009-10-12 @ 22:49:02
Postat av: therese

åå va skoj det låter ;)

kul ded ska bli att læsa din blogg =)pussss

2009-10-14 @ 10:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0