FLYGBILJETTEN BOKAD!

På lördag börjar min resa!
Snälla pappa kör mig till Stockholm, där flyget vid 15.05 (svensk tid) lyfter.
Vid 16.10 (UK time) landar jag på flygplatsen i Stansted, London om allt går som det ska.
Från Stansted blir det krångligt, först åka tåg, sen tunnelbana, sen buss.
(Håll tummarna för att lilla jag utan lokalsinne klara av detta!)
SEN ska jag möta familjen för första gången. Kommer blir så nervöst!

Nu antar jag att ni vill höra om själva familjen ;)

Familjen Fooks ska jag vara au-pair åt. De bor i ett område kallat East Sheen, cirka 30 minuter från centrala London.
En familj som består av mamma Reseigh, pappa Jason och sonen Miller på 5 härliga år.
Familjen verkar jättebra, och det känns kanon att jag bara ska ha hand om ett barn! Blir nog tillräckligt att göra :)
Första månaden kommer nog bli småtuff. Först och främst för att jag ska komma in i allt och alla rutiner,
men sen också för att Reseigh och Jason håller på att separerar just nu.
Reseigh ska bo kvar i huset, och Jason ska inom en månad flytta till ett hus cirka 15 minuters promenad ifrån.
Detta ska inte beröra mig så värst mycket säger dom. Klart jag får vara beredd att stötta dom i detta
och speciellt lilla Miller som nog inte riktigt förstår vad som sker förrän det väl sker.
Jag kommer iallafall bo hos Reseigh, där kommer jag sköta städning, tvätt, disk m.m.
Miller kommer bo halva veckorna hos sin mamma o halva veckorna hos sin pappa.
Då han bor hos Jason kommer jag hämta han efter skolans slut, följa han hem till Jasons place
där jag kommer ta hand om Miller tills Jason slutat jobbet. Där kommer jag ej sköta tvätt och städning som jag kommer göra hos Reseigh.
Det låter nog mycket krångligare än vad jag tror att det kommer bli.


Sådär, då vet ni litegranna!
Om allt går som det ska, som jag såklart hoppas på, stannar jag i London till juli-augusti.
Kommer såklart hem ibland, jag får två betalda veckor.
En vecka blir säkerligen över jul :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så kul du kommer ha det! Jag kommer säkert och hälsar på :D

2009-10-05 @ 17:27:49
URL: http://magnussonlisa.blogg.se/
Postat av: Babzan

Hoppas allt blir bra för dej !!! Kommer nog vara här ute o kolla i bland hur du har de hi hi...Kram Kram..Va rädd om dej ! ! !

2009-10-05 @ 23:45:57
Postat av: Ulrika

Ja men se där, det blir ju riktigt bra hörru <3

Dessutom undrar jag över din oroa ang. Wildah.. hon hinner ju inte ALLS fylla 3 år innan ni ses igen, för självklart kommer du att åka hem över julen och då ses man ju (A)



Nu sitter jag på mitt rum och får en lugn stund (för första gången på dagen - klockan är 22.55!!) och dricker grönt te, mynta och fänkålsrön i. Riktigt najs ju. Min dag har varit underbar. Ses i helgen hoppas jag - detta kommer att bli toppen!!

2009-10-05 @ 23:54:07
Postat av: Ellen

Åh vad roligt! Hoppas det blir hur bra som helst :) Du får se till att uppdatera bloggen så man får följa vad som händer! Kram

2009-10-07 @ 23:06:49
URL: http://cosecarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0