artonde oktober

Första helgen i London.

Fredagen var jättekul, utgång med Ulrika, Sophia och massa andra au-pairer i Camden. De flesta barerna i London verkar stänga vid tolv-ett, det trodde jag inte och det är ju lite surt.

Igår åkte jag, Ulrika och Fia in till Oxfordstreet där syftet var att jag skulle hitta ett par klackskor då vi på kvällen skulle till en klubb där det är klack-måste annars kommer man inte in.. Låter lite knäppt men det verkar vara en grym club! Det var äckligt mycket folk som shoppade såklart då det var lördag så det var inte enkelt att ta sig till de olika butikerna för att leta skor..

Topshop på Oxfordstreet, HERREGUD säger jag bara, helt enormt!! Fem jäkla våningar och varje våning var jättestor. De hade till och med en avdelning med lösgodis?

Mådde typ dåligt av att gå därinne, knökafullt med folk och man gick typ vilse. Usch.

Tiden gick fort, vi mötte upp au-pairerna Andreas och Carro, käkade i Chinatown och sen var klockan så mycket att jag och Ulrika var tvungna att ge upp sko-letande för att åka hem till henne och fixa oss iordning. Vi stressade som bara den och jag lånade ett par klack-skor av Ulrika, vi åkte inåt stan igen för att hitta folket vi skulle ut med men gick vilse och letade runt jättelänge.. De andra gick in på cluben så länge för att hinna in innan elva då det är gratis. Då vi väl hittade, hade jag fått hemsk skoskav och blåsor om fötterna av klackisarna, gjorde förbaskat ont.

Det var precis att vi kom försent för att komma in gratis och för att komma in var vi tvungna att betala tjugo jäkla pund och det ville vi inte och eftersom barerna stänger vid typ 12 och jag hade så galet ont i fötterna satte vi oss på bussen hem igen och somnade som stockar direkt.

 

Åkte hem ganska tidigt idag för jag och Jason skulle åka till IKEA ♥

Jag köpte två mattor till rummet för det kändes lite kalt här och lite ljus. Killen i kassan flörtade med mig, hihi, han sa att jag hade ett jättefint leende (: Väldigt trevligt att höra!

Köpte sen knäckebröd, krusbärssylt och mjölkchoklad i ”svenska mat – shoppen”, mumsigt!

 

Frånochmed imorgon har Miller lov i två veckor. Det innebär att jag har hand om honom hela dagar! Kul att ta hand om han och så men det blir såklart tufft, jag måste lixom sysselsätta honom och ha koll på honom hela tiden fram tills föräldrarna kommer hem tidigast sex.

Förhoppningsvis kommer han leka hos kompisar ibland så jag får vila lite eller hitta på något kul :)


Dåligt tagen bild på Ulrika och Allan i fredags - titta gubben i bakgrunden,
mitt i
baren där det var fullt med folk, hög musik och dansande
satt han med sin dator och arbetade? Helknäppt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, hoppas du har det superbra! Är ju inte lite sugen på att komma och hälsa på dig asså! <3

2009-10-19 @ 09:51:49
URL: http://magnussonlisa.blogg.se/
Postat av: Hanna

det verkar som du har de jättebra. Kul för att du äntligen kom iväg :) När kommer du hem ? till jul ? Ha de bra Kramkram :)

2009-10-19 @ 22:20:39
Postat av: Babzan

Hej Hej !!

Du verkar fått de riktigt bra ..Vem vet du kanske flyttar för gott dit .......Ha de nu jättebra !!!

Pratade med mormor häromdan,hon ville jag skulle hälsa dej,,,Så nu har jag gjort de hi hi hi

Kram Kram Babzan

2009-10-20 @ 18:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0