tredje november

Jag sitter på bibblan här i East Sheen just nu.

Reseigh och Jason separerade i helgen och vi är utan internet i upp till 3 veckor, WOHO.


 Skrivet igar;

Dagarna i Cornwall var kanon. Reseighs föräldrar är himla goa, blev helt bortskämd med allt hemlagat. Mamman gör liksom ALLT själv, kokar marmelad, saft m.m. och bröd har hon inte köpt på fem år, det bakar hon själv.

Avkopplande dagar med mycket läsande och promenader. På torsdagen packade jag med mig picknick och kamera och vandrade runt i nästan fyra timmar bland stränder och berg.

Jag var med och gjorde min första pumpa någonsin, Miller designade den och resultatet blev jättebra! Vi besökte även en djurpark en dag och badade i pool och annat.

På lördagen åkte vi hem, och den förbaskade trafiken här i England gjorde att det tog sju timmar att köra hem. Jag satt alltså med två vilda femåriga pojkar i baksätet i sju timmar (vi åkte med Reseighs vän och hennes son), att jag var helt slut sen!

Som sagt, Jason flyttade ut medan vi var i Cornwall – vi kom hem till ett jättetomt hus, han tog med sig så mycket av möblerna..

Reseigh och Jason bråkar inte eller så men det är stelt och spänt och det märks att de gärna undviker varandra. Innan jag kom hit sa de att separationen inte skulle gå ut över mig alls men det gör den verkligen, på flera sätt.

Frånochmed nu ska jag städa båda boendena och det hade jag inte fått tydlig info om innan. Då Miller bor hos Jason får jag gå upp tidigare, gå till Jasons place och följa Miller till skolan därifrån (kanske till och med fixa frukost och lunchlåda åt han där). Jag får såklart högre lön pågrund av detta och det är bra för pengarna rullar verkligen ut. Men allt detta gör att jag inte är alls glad i au-pair livet just nu.. Hoppas det går över snart!

Inte nog med detta, i förrgår gick min mobiltelefon sönder!! Jag vet inte hur, den bara dog. Jag trodde det var fel på batteriet så jag åkte till ett mobilställe igår där vi testade ett nytt batteri men mobilen reagerade inte. Så jag blev tvungen att köpa en helt ny jäkla mobil igår. Utan ÅÄÖ såklart då. Alla fina sms som jag läste när jag fick hemlängan är borta, alla kontaker är borta. Kul. Jag känner mig helt okantaktbar med Sverige just nu pågrund av internetet också, ännu en anledning till att jag inte är så lycklig här borta. Så snälla, skicka sms till mig ni därhemma så jag kan få era nummer och bli på lite bättre humör (A).

 

 

Helgen var toppen annars! På lördagen var det utgång som gällde, utklädd till djävul!

Jag hängde på Elin som också hon var djävul, hoho. Vi förfestade hos Jessika, som hade besök av två vänner från Sverige som också var med. Jag kände direkt att jag kände igen alla tre och det var inte så konstigt för de är från Jkpg, Jessika hade till och med gått på Bäckadal, Hotell & Restaurang fast två år tidiga än mig. Kul :)

Vi festade sedan vidare i Fulham, mycket bra kväll!

På söndagen blev det au-pair möte på IKEA. Jättekul att träffa massa andra au-pairer och käka köttebullar (:

En sak som jag nog inte berättat om är att innan jag kom till denna familj var här en annan au-pair, Ellinor, som det inte gick så bra för så hon stannade bara ett par veckor och bytte sen familj. Hennes namn han jag hört ett antal hundra gånger sen jag kom hit av familjen och gemensamma vänner och igår fick jag äntligen träffa henne, det var trevligt! (Ellen, det är din vän Ellinor som du umgås med på Öland eller något? haha)

Träffade även en tjej Maja från Nässjö. Matilda, fråga Bedr om vem hon är ;) haha jag fick höra en kul liten historia!

Världen är minsann liten.

Kvällen spenderades i Svenska kyrkan där det varje söndag är filmkväll.


Jag saknar er därhemma! ♥






Kommentarer
Postat av: Ellen

Shit alltså, världen är ju bra liten! :O Eleonor heter hon förresten, hihi... ;) Jag visste inte ens att hon var i London. Och ja, vi har våra sommarstugor väldigt nära varandra på Öland så vi brukar umgås lite under somrarna när vi båda är där :) Kul ju!

Frän bild på kusten där :) Hoppas du har det bra och att det blir bättre med familjen o det... Kram!

2009-11-03 @ 12:29:08
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: madeleine

men elin då! bara att messa om du vill ha stöd <3 0768529445. saknar dej. pussss

2009-11-03 @ 19:33:09
Postat av: tilda

HAHAHA att han var dökär i henne i typ ett år menar du? :O FAN elin va sverige e tråkigt utan dig! :( över en månad tills du kmr hem :( Första dagen e du Arvids, men andra dagen får du faktiskt va min ;D Ta hand om dig gumman <3

(har inga pengar så du får mitt nummer här; 076-5611893)

2009-11-03 @ 22:14:30
URL: http://tildusen.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vad bra att Halloween blev lyckad snuttan!! Kul utklädnad ;) Usch, jaghar ätit upp en hel påse sega Ahlgrens bilar och är mätt och sov-sugen nu ^^ Hoppas på att träffa dig för lunch imon ju (A).

Pussi

2009-11-03 @ 23:11:19
Postat av: tilda

SV: jag kämpar som tusan ,

söker såfort ngt kmr upp & gör allt som arbetsförmedlingen säger på momangen..

Önskar bara att de kunde dyka upp nått snart för jag börjar verkligen bli tokig! <3

2009-11-05 @ 15:21:46
URL: http://tildusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0