tjugotredje november

UNDERBAR HELG!
Träffade som sagt finnen i fredags, Cecilia är hennes namn :) Första gången jag träffade henne, vi har enbart pratat på facebook tidigare men ändå kändes det som vi känt varandra länge!
Jättego tjej! Vi gick på en guidad gratis tur på cirka tre timmar på dagen, vandrade runt med en grupp och en guide omkrink i London city. Guiden var grym verkligen, berättade så bra och intressanta historier och sägner och med sådan inlevelse!
På kvällen blev det "Pup-crawl" med Cicci och Carro. Det innebär att man är i en grupp (vi var cirka 30p.) som går runt med en guide till fem av stans hetaste pubar & clubar, alla betalar 12pund och i det ingår en välkomstdrink, fyra drinkar, inträde till clubarna som man inte behöver stå i kö för. Vi hade en grym kväll tillsammans med alla andra turister, mycket backpackers från Australien, Sydney m.m. Blubarna var bra, vi stannade på den sista cluben till halv fyra då det stängde, vi dansade till massa bra musik! Jag hade en norrman efter mig ännu denna fredag..
Bussen hem, sov cirka fyra timmar, sedan upp och jobba!
Jättefina förkläden hade vi alla på oss, tyckte jag iallafall :) En riktig frossar helg har det vart, ätit massa julmat, annans svensk mat såsom hönökaka med hushållsost, mmm! Åh vad gott och åh vad mycket trevligt folk man träffat. Kul att stå i fiskedammen igår speciellt, engelsmännen verkar tycka att det är helknäppt!
Och vet ni vad?! Falukorvs-lovern kölpte falukorv igår :D:D ÅÅh vad underbart!
I lördags kväll sov jag hos min Ulrika, det var mys. Vi smaskades i oss en påse OLW dillchips och lite annat svenskt godis sen slocknade vi direkt. Helt slut var jag!

Ne, nu måste jag rusa, skall möta upp Eleonor för lite shopping i Nothing Hill :)


Guiden med Wellington på häst i bakgrunden,

han uppfann blandannat Wellingtonbootsen (gummistövlar).











Kommentarer
Postat av: ellen

Ni verkar ha det väldigt roligt där borta i London :) Lite avis blir man ju ibland!

Hälsa Eleonor! ;)

2009-11-24 @ 11:08:55
URL: http://cosecarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0