elfte november

Igar var det en manad sedan jag kom till London. Tiden gar verkligen fort nar man har roligt!

Skrivet i mandags;

Bra helg :)

Mötte upp Rasmus och hans bror Robin på deras hotell på fredagkvällen, alla vi tre var vrålhungriga så jag tänkte att vi skulle dra oss in mot Hyde Park för att hitta någon trevlig restaurang omkring och så grabbarna kunde få se parken. Det mörknade, började ösregna och jag trodde väl att mitt lokalsinne fungerade för en gångs skull men det var såklart fel för vi yrade runt i en timma, Hyde Park är verkligen stort! Tillslut hittade vi Ulrika och då gick det mycket bättre, tack vare henne tog vi oss till Chinatown och käkade. För mig och Robin va det värt väntan då vi fick kanongod mat men stackars Rasmus fick i princip okokta nudlar, mumsigt..

Rasmus hade med sig två stora Marabou chokladkakor till mig, så gulligt :D Blandannat den nya ”Winter Edition”, det ska bli spännande att smaka!

 

På lördag morgon skulle jag egentligen med Reseigh och Miller för att simma men Miller vaknade med feber så jag drog mig iväg själv på cykeln till Putney. Det var ett tag sen jag simmade så det var himla skönt!

Framåt eftermiddagen började jag känna mig klen, trött och öm i hela kroppen så blev orolig att jag hade influensa på G så jag låg i soffan framför brasan nere i huset nästan hela kvällen för att friskna till inför söndagens trevliga planer. Gick dock ut på promenad med Carro en stund och visade henne runt för hon var tvungen att byta familj och flyttade till East Sheen i lördags (: Me like!

 

På söndagen blev det tårt-tävling! Vi var 15 tjejer som möttes upp på Kensingtons shoppinggata där vi delades in i 4 lag och var tvungna att följa vissa regler, blandannat att det var el och ugn förbjudet och ingredienserna inte fick gå på mer än 12 pund. Jag och laget planerade, handlade och satte oss på McDonald’s där vi satte ihop vårt mästerverk. Klockrent var det när en tjej gick förbi, pekade på oss, och sa till sin kompis på svenska ”Vad fasen håller dom på med?!”. Vi började asgarva och sa att vi är svenskar och då skämdes hon ihjäl. Hahahaha!

Halv 7 gick tiden ut och lagen möttes upp i Svenska kyrkan där Oskar som jobbar i kyrkan fick vara våran domare. Vår tårta vann utseendemässigt :D Men när Oskar smakade på den gjorde han riktigt fula grimaser, pågrund av den typ svarta sirapen vi smetade på hela tårtan som var oätlig verkligen, så förlorade vi lätt smakmässigt!

 

Efter tävlingen åkte jag in till Piccadilly Circus och mötte Rasmus och Robin, vi gick runt en sväng och satte oss sen i en bar där killarna drack öl och jag te ;P kände mig ännu krasslig.

 

 

Idag har jag vart inne heeela dagen med Miller för han har fått halsfluss. Blir nog minst 2 sådana dagar till, inte alls kul men så är det att vara au-pair.

Jag känner mig konstig i kroppen ännu så lika bra att stanna inne för mig ändå. 





Vart oatliga mastervark, en engelsk taxi!



Kommentarer
Postat av: Lisa

Viken fin tårtbil!

Haha, det där med Mc Donalds påminner mig om när jag och Elin var i London. Vi satt på Mc donalds vid kings cross (tror jag) och snackade skit om att vi tyckte att alla i England var så feta. Då reser sig en tjej vid bordet snett imot och säger "Hejdå tjejer" till oss på svenska. Och hon var inte särskilt smal! haha, saknar dig<3

2009-11-11 @ 20:55:17
URL: http://magnussonlisa.blogg.se/
Postat av: Arvid

Älskling mina meddelanden kommer inte fram! :( <3

2009-11-13 @ 10:34:07
Postat av: Ulrikaaa

Söt Rasmus på bilderna ;)

Kul att få träffa bröderna btw!

Ser så fram emot idag, den som väntar på något gott.. Elin, du är min prinsessbakelse för dagen <3

2009-11-14 @ 12:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0