nionde mars


Ngra dagar sedan jag skrev nu
har knappt haft tillgång till dator i helgen
och inget speciellt att skriva
eftersom jag bara jobbat hela helgen.


Gjorde goa drinkar på bartekniken idag :)
bland annat Mojito
som är en mexikansk drink.
Jag älskar verkligen det landet!




drinken till vänster gjorde jag
och matilda den till höger


Mojito:
ca 1 tsk muscovadosocker
3 limeklyftor
ca 5 kvistar färsk mynta

använd en muddler eller annan sorts stav som du kan krossa & blanda samma detta med i ett glas
fyll glaset med krossad is

häll sedan i:
3 cl ljus rom
och fyll resten av glaset med soda eller liknande
ta ett nytt glas som du häller över drinken i och sedan häller du tillbaka det igen för att smakerna ska blandas
dekorera med en limeskiva.

Jag föredrar en mojito med ngn extra limeklyfta i
mums!



Friluftsdag imon
powerbox & dans på friskis
vad har det med friluft att göra? ;P
slutar redan vid halv 11, då blir det soya med min tilda
yummiii (:


inget mer & tillägga nu
så skall återgå till pluggandet!


/ E

Kommentarer
Postat av: lisa

det ska jag testa någon gång :D



sva: asos kommer det ifrån

2009-03-09 @ 23:31:07
URL: http://lisaamelie.blogg.se/
Postat av: Bitte

Hej...följde en länk från en annan sida (halsbandet från Asos) Jag gillade det med nämligen. Jag råkade se att du har missat en bokstav i texten i din header ("I´ll") Ingen kritik alltså, men jag vet att första intrycket är viktigt :)Ursäkta att jag är sen sån där dum ordpolis...hihi! Kram!

2009-03-10 @ 08:20:14
URL: http://bitte.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0